2025 M4 autóút
Püspökladányban is várják az M4-est
57 Útszakasz (Kisújszállás-kelet - Püspökladány) az állam által biztosítandó engedélyezési tervek átadási határideje 2025. IV. negyedévre változik.
58 Útszakasz (Püspökladány - Berettyóújfalu) az állam által elkészítendő kivitelezési dokumentáció átadására 2023. IV. negyedévében kerül sor.
Vadász Ferenc polgármester egy szót sem szólt a területszerzésről...
Mondhatni ezt a kényes kérdést "meghagyta" főnökének...
Visszatekintés
2020. januári LadányTV felvételén: youtu.be/5gMrnSSnuAw Bodó Sándor: „Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”
2023.09.08. civishir.hu
Bodó Sándor: A karcagi részszakasz kiviteli terveinek elkészítése, majd a teljes Kisújszállás-kelet–Berettyóújfalu közötti kivitelezés a koncesszor, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. feladata lesz, míg az államé a területek megszerzése. A következő lépés a Kisújszállás–Berettyóújfalu közötti rész lesz, és ami azon belül nagyon foglalkoztat bennünket, az a Püspökladányig terjedő szakasza. Reális esélyt látok arra, hogy a Kisújszállás-kelet–Berettyóújfalu 60 kilométerét ketté kell bontani, aminek a középpontjában Püspökladány van. Nagy kérésünk, hogy folytassák Püspökladány irányába. Akkorra azonban a Kisújszállás és Püspökladány közötti szakasznak késznek kell lenni engedélyekben, pénzben..."
Eltelt újabb 5 év
Bodó Sándor: „Nem is merem mondani, hogy 2 éven belül…”
2025.01.28. Ladány TV: https://youtu.be/sSpZVkJzj_Y
0' 46" A tervek elkészültek, már mindenki látta, jóváhagyta:
Helyesen: Az engedélyes terv 2025. IV. negyedévre készül el.
1' 25" A cégek tudják folytatni minimum a feltáró munkát
Helyesen: Magyarország a Duna Aszfalt (Group) kizárólagos "felségterülete" lett. Jelenleg egyszerre építi az M4, M44, M49 autóutakat és a Mohácsi hidat több, mint 1000 milliárd forinr értékben.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (MKIF) 35 évre koncesszióban építheti, felújíthatja és karbantarthatja az autópálya-hálózat túlnyomó részét. A Duna Group Szíjj László és Mészáros Lőrinc érdekcsoportja. Nem merte Bodó Sándor kimondani a nevüket...
2' 45" kb. 2 év késedelemben vagyunk
Helyesen: Nem két év, hanem több, mint 5 év késedelmet jelent Bodó Sándor karcagi „barátainak” önző és időzített akciója: az M4 autóút tovább építésének megfúrása! Hiszen nekik már jövő ilyenkor Karcagpusztáig ér az M4, de nekünk még sok-sok idő...
3' 20" Alig vannak az M6-oson
M4 autópálya 129 km 16730 2825 13782 61 Hajdú-Bihar 31 km 3553 1421 2101 22
M6 autópálya 176 km 15063 2037 12918 83 Baranya 20 km 8030 1788 6178 44
Ez a "szóbeszéd" okafogyottá vált, mert évről-évre növekszik az M6 forgalma. A megyei összehasonlításban
az M4-nek kisebb a forgalma.
3' 35"
Ejnye képviselő úr!
Miért nézi le a Ladányi és a Sárréti embereket? Nem emlékszik már jól államtitkári időszakára, amikor még a minisztériumához (ITM) tartozott a forgalom számlálásért felelős Magyar Közút Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság...
Ejnye képviselő úr!
Még államtitkári időszakában készítették el a 35 éves Autópálya Koncessziós Szerződést.
02/02/2024 Koncessziós Szerződés módosításának 10. oldalán ez a mondat olvasható: "A tervek elkészítésére és a területszerzés megvalósítására az állam kapott hosszabb határidőt. A tervek készítése és a területszerzés továbbra sem a Koncesszor feladata, hanem az államé."
Ejnye képviselő úr!
Az M4 autóút nem észak-déli, hanem kelet-nyugati irányban halad...
Bodó Sándor BEISMERTE: Miért alakult így
-
Anyagi források hiánya
-
A karcagi nyomvonal módosítása
-
És még képviselő úr?! Önnek akkor még kompetenciája volt - joga és mozgástere pedig most is van - arra, hogy a Ladányi és a Sárréti emberek életkörülményeit javítsa.
Vadász Ferenc egy szót sem szólt az építés halasztásáról:
57 Útszakasz (Kisújszállás-kelet - Püspökladány) A tárgyi Útszakasz Kötbérterhes Fejlesztési Határideje 84 hónapról 120 hónapra (Kbt.141.§ (4) bek c) pont) változik, míg területszerzésre 2029. II. negyedévében kerül sor.
Mi az oka annak, hogy a területszerzés 3,5 év?
Bodó Sándor 14 éves parlamenti képviselősége csak igérgetés és hazudozás, amelynek következményeként évről-évre fokozódik Püspökladány és a térség lemaradása!
A LadányTv-ben hallott Bodó-mese mindezek miatt hiteltelen, a bukott államtitkár FELELŐS mindezekért!
Az M4-es teljes szakaszán aszfaltoznak Törökszentmiklós és Kisújszállás között
A csaknem 35 kilométeres gyorsforgalmi úton folyamatosan halad a padkaépítéssel és a külső területek rendezésével is a Duna Aszfalt. Ütemezetten lezajlottak a 2024-es év a munkálatai az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,29 kilométeres szakaszán, melynek megvalósulása Fegyverneket, Kenderest és Kisújszállást tehermentesíti majd.
A beruházásban az új út Törökszentmiklós és Kisújszállás között új nyomvonalon épül ki 17,5 kilométeren,
a törökszentmiklósi elkerülőnél 8,1 kilométeren;
a kisújszállási elkerülőnél pedig 8,7 kilométeren a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.
Az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklóst elkerülő szakaszán a téli leállásig terv szerint haladt a jobb pálya építése, szélesítése. A forgalmat a munkálatok idejére az újonnan elkészült bal pályára terelték. A kopóréteg megépítése és a forgalomtechnika kiépítése után ismét átterelik majd a fogalmat, hogy a bal pályát is befejezzék. Az FZKA útalap építése - 2 km kivételével - a teljes 34 km-es nyomvonalon elkészült.
A 2024-es év végi leállásig folyamatosak voltak az aszfaltozási munkák: „A teljes szakaszon megépült a 9 cm vastagságú AC-16 kötő mI alapréteg. A 9 cm vastagságú AC-22 mI első kötőréteg és a 7 cm vastagságú AC-22 mI második kötőréteg építése folyamatos volt, készültségi szintjük kb. 60 %-os.”
Az aszfaltozási munkákat a teljes szakaszon szorosan követi a padkaépítés, a rézsűk kialakításának véglegesítési munkái, valamint a rézsűk humuszolása, füvesítése, a külső területek rendezése. A csapadékvízelvezetés tekintetében a főpálya és keresztező utak átereszei, hossz-szivárgók és keresztcsatornák elkészültek, az elvezető árkok, mederburkolatok és surrantó építése még nem zárult le. A törökszentmiklósi elkerülő és a kisújszállási elkerülő között 17,5 km-en épülő új nyomvonalon és a csatlakozó építményeken már befejeződtek a töltésépítési munkák, valamint a felső 1 m földmű réteg építése. Kivételt képez két közúti keresztezés, ezeken a helyeken a munkák a tavaszi átterelések után folytatódhatnak.
Az aszfalt kopóréteg és forgalomtechnika kivételével elkészült továbbá a kisújszállási elkerülő jobb pályája a vasúti magastöltések között mintegy 4,5 km hosszban, és szintén befejeződött a vasúti magastöltések környezetében az FZKA útalap és aszfalt alapréteg építése.
A kivitelező feladatai közé tartozik a surjányi egyszerű pihenő kialakítása is, ahol már befejeződtek a földmű, csapadékvíz elvezető és közműépítési munkák. Itt a védőréteg beépítése után, 2025-ben indulnak az útalap építési, szegélyezési és aszfaltozási munkálatok.
A kisújszállási csomópont 80 százalékos készültségen áll
Az örményesi csomópontban a csomóponti ágak útalap és aszfalt alapréteg építési munkái már novemberben elkészültek, a keresztező 4204-es jelű közúton a CKT útalap építése is elindult. December elején megkezdődtek a két darab csomóponti körforgalom szegélyépítési munkái is.
A kisújszállási csomópont és komplex pihenő bal oldal szegélyépítési munkái befejeződtek, az aszfalt kötőréteg építés kb. 80%-os készültségen áll, a jobb oldalon elkezdődtek a földmű és útalap építési munkái.
Már készen van a törökszentmiklósi csomópont közvilágítása
A közműépítési munkák közül elkészültek
a gázkiváltási munkák,
ivóvíz-szennyvíz, és villamos energia alépítményi munkái,
a törökszentmiklósi csomópont közvilágítása, a hálózatra kötése a projekt zárásakor várható.
Az Üzemi Hírközlési Rendszer is épül, ennek alépítményi munkái és az energiaellátó rendszer kialakítása jelenleg 85 %-os készültségen áll. Megkezdődtek a főpálya feletti portálszerkezetek alapozási munkái is.
A projekt része öt csatlakozó közút felújítása is
Közülük kettő már elkészült, a műszaki átadás-átvételi eljárás is befejeződött.
az Óballát bekötő, 32126-os út; valamint a 42103-as jelű út a 46-os főút keresztezése és a törökszentmiklósi csomópont között 2,5 km-en.
Törökszentmiklós, Örményes és Kisújszállás csomóponti műtárgyainak felszerkezete elkészült, megkezdődött az útpálya szerkezetének csatlakoztatása a hidakhoz és a befejező munkák építése.
A B1264 jelű vadátjáró és a Nagykunsági Főcsatorna-híd pályalemeze december közepéig elkészült. A törökszentmiklósi elkerülő keresztező műtárgyain, valamint a kisújszállási elkerülő vasúti műtárgyain a pályalemezek elkészültek, ez utóbbiakon a befejező munkák építése is előrehaladott.
Forrás: magyarepitok.hu