A kiábrándító visszamutogatás esztendeje
Egy éve kezdődött a "független" vezetésű új Önkormányzat működése. Az eltelt 12 hónapban a Képviselő-testület ülései megmutatták, hogy a 4 független képviselő nem ellenzéki. De az is bebizonyosodott, hogy ők egyformán szavaznak a fideszesekkel. A független olyan, mint a fideszes? Nem lehetne elvárás...hacsak nem a Fidesz irányából...
A választópolgárok, - akik a független polgármesterre szavaztak,- egyre csalódottabbak, mert az első ember folyamatos panaszkodása mellett súlyos titkolózást és diktatórikus döntéseket éltek meg az elmúlt év során. A város irányításában nem érzékelhető a választók által remélt és várt különbség, éppen olyan maradt, mintha most is a Fidesz kezében volna...
Nem a múltbéli dolgokról kell beszélni... az élet írja a forgatókönyvet... minden alapot nélkülöző vádaskodások... a korábbi évek haszonélvezőinek érdeke...szűk a mozgástér...
A városvezetés ilyen és ezekhez hasonló kijelentésekkel mentegeti magát hónapról-hónapra.
Érdemes-e belegondolni mit is ígértek a választások előtt? ... és mi teljesült?
Betemetni az árkokat..., ügyek mentén kialakított közös álláspont..., szakmai döntések...
A nyilvánosság előtt bejelentett hangzatos együttműködés - irodám ajtaja nyitva áll - helyett csak értesítések - telefonon, vagy e-mail-ben.
Új polgármester, alpolgármesterek és Képviselő-testület - "tiszta lap...nehéz örökség". Mintha tudni sem akarnák, hogy ezt a nehéz örökséget kik okozták... Az előterjesztett napirendeket feltűnő kapkodás jellemzi: folyamatos határidőcsúszások, utolsó pillanatban tartott bizottsági ülések, a határozatok betartásának elmulasztása, a törvények megsértése. Ugyanúgy, mint a Fidesz 13 évében...
A Polgármesteri Hivatal apparátusának vezetői mindannyian a helyükön maradhattak. (Elgondolkodtató, hogy éppen az ügyvéddel bontottak szerződést...) Fennáll az az abszurd és tragikus helyzet, hogy a hibák-mulasztások-törvénysértések elkövetői, vagy segítői újabb esélyt kapnak az "elrontott" ügyek rendbetételére.
De aki nem tud úszni, annak csak átlátszó kifogása, hogy hideg a víz...
A képviselők között nincs jogi végzettségű szakember, aki jelezné, hogy a törvényesség őre - a jegyző - ébersége megkopott. Az ellenzéki képviselők kritikus észrevételeit most is figyelmen kívül hagyják, ugyanúgy, mint a Fidesz 13 évében...
Az Önkormányzat helyzetére illik több közmondás is: ide például a "Vak vezet világtalant..."
A tettenérhető "éberség-kopás" súlyosan torzító hatással van az apparátus működésére: "Ha nincs itthon a macska, cincognak az egerek." ...és még ha csak cincognának...de lakmároznak is az éléskamrában...
Sőt, már azt is ők akarják eldönteni, hogy mikor kapcsolhatják fel a villanyt!
Ennek aggasztó példája a Szervezeti és Működési Szabályzat újabb módosítása (egy éven belül harmadszor).
Az Önkormányzat működésének veszélyeztetését a városvezető nem érzékeli, ezt a 40. heti TV nyilatkozatában bizonyítja: Az SzMSz módosítása "elsősorban abban állt, hogy segítendő a Polgármesteri Hivatal munkáját, az eddigi gyakorlathoz képest, a Képviselő-testületi ülés hetében fogjuk tartani a bizottsági üléseket... ez azért praktikus, mert tulajdonképpen néhány napot nyer a Hivatal, az előterjesztéseket előző héten szerdán továbbítjuk a képviselők...számára, így van idejük csütörtökön, pénteken felkészülni...a bizottsági ülésre. Van lehetőség ezen időszakban tájékozódni, információkat begyűjteni. Valamint a bizottsági ülések után még van egy nap...esetleges korrekciók elvégzésére."
A GAZDA - Önkormányzat - képviselőjeként a polgármester nem ismeri a helyi Alaptörvényt (SzMSz)?
66. § (1) A polgármester más jogszabályban meghatározott feladatai mellett
b) ellenőrzi a Képviselő-testület határozatainak végrehajtását,
(3) E rendelet nem határoz meg olyan ügyeket, amelyben a polgármester dönthet a Képviselő-testület határozatképtelensége, vagy döntése hiányában.
A döntéshozó képviselőket segíti
Az SzMSz 19. pontjának címe: A Hivatal közreműködésének rendje a képviselők munkájának segítésében
50. § (3) A képviselői munkához szükséges tájékoztatást a már befejezett és folyamatban lévő ügyekről a jegyző útján a Hivatal irodavezetőitől, illetve az általuk megbízottaktól lehet kérni egyeztetés után 14.00 és 16.00 óra között.
A módosítással a Hivatal néhány napot nyer, ugyanakkor e napokat a választott - a lakossági érdekeket - képviselő elveszíti! A rövidített előterjesztési periódus (13 helyett 8 nap) korlátozza a képviselő tájékozódási lehetőségét és -kötelezettségét.
A módosítás sérti a közérdekű információhoz jutás állampolgári jogát! 2011. évi CXII. (Infotv.) 3. § 5-6.
Az Önkormányzat minden dokumentuma közérdekű adat, amelyet gyorsan és pontosan közzé kell tenni! (Infotv. 32.§). A szerdai közzététellel a korábbiakhoz képest (előző péntek-szombat-vasárnap-hétfő-kedd) a közvélemény is csak 5 nappal később értesülhet...
Az előterjesztések szerda délutáni kikézbesítése után, a képviselő kizárólagosan csütörtökön délután 14-16 óra között tájékozódhatna, mert pénteken délután nincs munkavégzés a Polgármester Hivatalban. Hétfőn délután pedig már a bizottsági ülések zajlanak.
A bizottsági ülések után - a korábbi 7-9 nap helyett - csak 1-2 nap lehetősége marad a képviselőnek a korrekciókra.
A városvezető a Hivatalnak kedvez, megválasztása után az állampolgárok jogai már nem számítanak?
Úgy, mintha a Fidesz a 14. évben álarcban uralkodna tovább...
A kiábrándító 2020. év tanulsága: "A jóllakott macska nem fog egeret..."
A múlt haszonélvezői - végtelen történet
A városvezetés - törvénysértő döntések leplezésére - a visszafelé mutogatást választotta.
Lehetőségeink szerint igyekszünk segíteni a városlakók és a városvezetés tisztánlátását, ám ehhez ismerni kell a pontosan meghatározható időszakot.
Idézet a hivatalos Facebook-nyilatkozatból: "a korábbi évek negatív folyamatainak haszonélvezői".
A definíció pontosításának biztos támpontja a 2018. február 13-i másodfokú ítélet, amelyben a Debreceni Törvényszék Tolnai Jánosné vádlottat folytatólagosan, bűnsegédként elkövetett hűtlen kezelés bűntette miatt mondta ki bűnösnek.
Részletek: ladanyholnap-hu.cms.webnode.hu/hutlen-kezeles/
A bűnügy nyomozati dokumentumai pontosan meghatározzák a bűncselekmény kezdetét:
2008. március 3-án kötött szerződést Arnóth Sándor akkori polgármester az egyedüli vádlott cégével.
A negatív folyamatok bizonyított kezdete után meghatározható a haszonélvezők köre is, amelyek minden ügyben - de nem azonos mértékben - közreműködő személyek és csoportok:
Miért titkolják a 6 - 6 arányú szavazást a GESZ bűnügyben?
A 2020.06.26-i önkormányzati határozatainak sorában nem található meg a Zárt ülés 1. napirendjénél meghozott döntés.
www.puspokladany.hu/kozadat/kepviselo_testulet/kivonatok/2020/2020_06_26.pdf