Pszichiátriai Otthon építése a belvárosban
2019.01.31. Önkormányzati határozat utóélete
Mint az Önkormányzati ülésről szóló beszámolóból ismerhető, a Képviselő-testület 80 millió Ft-os ajánlattal kereste meg a Főigazgatóságot. A megkeresésre mindeddig válasz nem érkezett.
Ám meg jelent az országosan terjesztett Magyar Hang Polgári Hetilapban két tudósítás is:
az első február 1-jén
magyarhang.org/belfold/2019/02/01/latni-sem-akarjak-a-betegeket-puspokladanyban/?fbclid=IwAR1H2pzJ8EZJnpWW0W25W0Jau1EndTRmYE27no9dlo2S9G3TWCA6mzgfdpM
a második február 15-én
magyarhang.org/belfold/2019/02/15/az-internetrol-olloztak-ossze-a-21-millios-szakmai-tervet/
A cikk befejező részéből:
Köszönet a tájékoztatásért a Magyar Hang-nak és a tudósításért a példamutatóan alapos és következetes oknyomozó újságírónak!
2019. 01. 10. Önkormányzati határozat
Soron kívüli testületi ülésen számolt be az ügyvezető alpolgármester a Bene Gy. utcai Pszichiátriai lakóépületekkel kapcsolatos egyeztetétesek alakulásáról.
A Képviselő-testület egyhangúlag megszavazta az alábbi határozatot:
Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság által megvalósítandó EFOP 2.2.2-17-2017-00013 azonosítószámú „Jobb, mint az Otthon – Támogatott lakhatás Hajdú-Bihar megyében” című projekt Püspökladányban történő beruházás leállítását és a beruházó kártalanításának elvét támogatja.
Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testülete kéri a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságtól a beruházás miatti költségek független igazságügyi értékbecslés megállapítását, tekintettel a projektköltség Püspökladányt érintő részarányára, továbbá felhatalmazza a polgármestert, hogy a megvalósítási helyszín módosítása céljából folytasson egyeztetéseket.
Határidő: azonnal
Felelős: Dombi Imréné polgármester
A polgármeter egészségügyi távolléte miatt a tárgyalásokat Kiss Zsgmond alpolgármester folytatja.
Válasz-féle 3 hónap késéssel - mégis elhamarkodva
Levelett kapott 2018.11.26-án az Önkormányzat az SzGyF Hajdú-B. megyei Kirendeltségének vezetőjétől. Dr. Verdó György a 2018. 08. 10-i Lakossági Fórumon tett ígéreteit mindezidáig nem tartotta be. Nem küldte meg a polgármesternek a fórumon ígért "4 raklapnyi" dokumentumból a legfontosabb iratokat.
Ez a levél olyan állításokat tartalmaz, amelyeket a korábban megismert és közzétett dokumentumok megcáfolnak.
Minden érintett tudja, hogy az "előkészítő" szakasz 2017. január-februárban volt, mert 2017. április 10-én már be is nyújtották a pályázatot. Dr. Verdó György levele hamisan állítja, hogy 2018-ban történt az előkészítés. Ezért további közléseinek valóságtartalma is kétségessé vált. Hivatali hatalmával visszaélt, ha saját közlése szerint csak telefonon tájékoztatta a Polgármestert.
Állítása nem bizonyítható, ha semmilyen írásos dokumentum nem készült. A pályázat benyújtását egyértelműen befogadó nyilatkozathoz kötik. Amennyiben ilyen nem található, az EFOP pályázat szabálytalan.
Dombi Imréné polgármester törvénysértően járt el, ha igazak Dr. Verdó György állításai. A Képviselő-testületet tájékoztatnia kellett volna az SzGYF megkereséséről, és el kellett volna utasítania a kérést Püspökladány Város Rendezési Tervének a területre vonatkozó összeegyeztethetetlensége miatt.
e) Előterjesztés a 371013 és 3710/14 hrsz.-ú ingatlanok állami tulajdonból önkormányzati tulajdonba való kérelméről.
Az előterjesztés 2. oldalának első bekezdésében:
A Püspökladányi Közös Önkormányzati Hivatal megvizsgálta a városközpont területét az önkormányzat hosszú távú terveinek figyelembevételével - ifjúsági közösségi tér, játszótér,kondipark kialakítása céljából -
Az előterjesztést 2018. 09. 29-én Márkus Gábor alpolgármester indoklás nélkül levetette napirendről...
Nem nyilatkozhatott volna a polgármester arról sem, hogy nem áll rendelkezésre megfelelő önkormányzati tulajdonú ingatlan, hiszen a Képviselő-testületet 2018.08.22-i előterjesztésben alkalmas ingatlan kijelölésére kérte fel.
www.puspokladany.hu/kozadat/kepviselo_testulet/kivonatok/2018/2018_08_22.pdf
A levél második oldala tovább erősíti azt az álláspontot, hogy a kompetens vezetők szabálytalan eljárás során szóban egyeztettek. Ezzel a közalkalmazotti, és a polgármesteri eskü megszegése következett be.
Folytatása következik...
Önkormányzati delegáció ment a Főigazgatóhoz
2018.09.17-én 7 fős önkormányzati delegáció indult Budapestre a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságra. Eredendően a szociális államtitkárral való találkozás volt a polgármester vállalása, de az államtitkár válaszlevelében az SzGyF-hez irányította.
Útközben derült ki, hogy a Főigazgató 2 főt kíván fogadni, majd a megérkezés után ez 3 főre bővült. Így a delegáció további 4 tagja 90 percig várakozott, míg a polgármester és a 2 bizottsági elnök visszatért a Főigazgatótól.
A tárgyalásról jegyzőkönyv nem készült, egy emlékeztető összeállításában állapodtak meg, amelynek elkészíttetését a polgármester vállalta, és azt is, hogy kiegészítésre-aláírásra visszaküldi a Főigazgatónak.
Ismeretlen okból ez a levélváltás 3 hétig tartott, és 2018. 10. 11-én érkezett meg a lepecsételt-aláírt Emlékeztető. (amelyet a polgármester még nem írt alá.)
A szakmai anyagot a közérdekű adatigénylést megtagadó Főigazgatóság csak bírósági döntés után tette megismerhetővé!
Egyre növekvő kétellyel lehet csak értelmezni a rögzített kijelentéseket.
Az emlékeztetőből nem olvasható ki, hogy a polgármester az építkezés leállítását hangsúlyozta volna, pedig a szeptemberi lakossági fórumon kimondta, mi a látogatás célja: STOP! (Az emlékeztető szerint: a lakosság közölte...)
A Főigazgató szerint: "...a megvalósítás a pályázatnak megfelelően történik", majd "elismerte a korábbi kommunikációs hiányosságokat"!!!
A kudarccal fenyegető egyeztetésen történt egy alapvetően új fejlemény is: a polgármester "mindezek ellenére" az Állami tulajdonban lévő (a még beépítetlen, de megosztott) 3710/14 hrsz. ingatlant saját tulajdonába kéri "a lakosság megnyugtatása és a város nyugalmának megóvása" érdekében...
... hol lesz a város nyugalma, ha megépítik a pszichiátriai lakóépületeket?
Milyen mélységei lehetnek még az aljassá torzult hatalomnak...
A pszichiátriai lakóotthon építkezés fejleményei 2018.08.22.
Újabb Képviselő-testületi ülésen 2018. 08.22-én a csere-telek felajánlásáról született döntés.
www.puspokladany.hu/kozadat/kepviselo_testulet/kivonatok/2018/2018_08_22.pdf
Idézetek az ülés hangfelvételéből (jegyzőkönyv még nem készült el)
Képviselői kérdés: Ez a pályázat 2016. szeptember 20-án lett kitéve a pályázati honlapon. Milyen információknak és mikor jutott birtokába, vett-e részt polgármesteri egyeztetéseken vagy olyan egyeztetéseken, amely a Főigazgatósággal zajlott?
Válaszában megdöbbentő kijelentéseket tett a polgármester:
Mikor lett kiírva maga a pályázat, én most hallom ezt a dátumot először. Tehát az első megkeresés ugye 2017 márciusában volt, mert azelőtt semmiféle ilyen fajta egyeztetés, megkeresés nem volt, polgármesterekkel egyeztetés sem.
Képviselői felszólítás: pontosítsa az állítását vagy erősítse meg, ha úgy gondolja.
Polgármester: még egyszer szeretném mondani a jegyzőkönyvnek, ezzel a pályázattal, amiről most a mai napon itt döntenünk kell, csere-telek felajánlásról, tehát azzal EFOP 2 2217 2017, ezzel kapcsolatban nem történt egyeztetés.
A polgármester - saját állítása szerint - egyeztetés nélkül döntött, egyszemélyben!
Megsértette a 2011. évi CLXXXIX. törvény alábbi paragrafusait:
3.§ (4) A választópolgárok választott képviselőik útján és a helyi népszavazáson történő részvételükkel gyakorolják az önkormányzáshoz való közösségi jogaikat.
A polgármester személyiségzavaros kinyilatkoztatásai tovább rombolták a közbizalmat:
Képviselői kérdés: hogyan jött Püspökladány, mint település képbe, hogy ide két lakóotthon kerüljön vagy családi ház épüljön?
Polgármester: Azt gondolom, hogy ezt a kérdést, ezt nem mi tudjuk meg válaszolni… én jó magam sem értem, ha ott vannak ilyen területek, miért nem oda kerültek… Számomra is fontos kérdés ez, hogy miért Püspökladányra esett a választás, és miért a város szívébe.
Komoly pszichés tünet, ha a városvezető másfél évvel a pályázat beadása és 1 hónappal az építkezés elkezdése után "nem tudja" megválaszolni az alapvető kérdést, amelyet az első megkeresés pillanatában fel kellett volna tennie a Főigazgatóságnak! Tárgyalnia és küzdenie kellett volna városáért, a Ladányi emberekért!
A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság 2017.03.30-án 19.35 perckor - hivatali időn túl - érkezett levelében jelzi, hogy Püspökladányt érinti a pályázat, második oldalán mellékletben csatolva a Pályázati felhívás, amelynek első oldalán olvasható a fogyatékkal élő, a pszichiátriai és a szenvedélybetegek magas színvonalú elhelyezése.
Ha a levelet elolvasta és értelmezni tudta a polgármester, akkor azonnal tárgyalást kellett volna kezdeményeznie a Főigazgatósággal. De ehelyett csak engedelmeskedett...
Tárgyalást kezdeményező, vagy szabálytalanságokat jelző dokumentum nem található.
Ugyanakkor az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának
7. § értelmében
(2) A polgármester soron kívüli ülést hívhat össze saját döntése alapján, vagy az e rendeletben megjelölt előterjesztésre jogosultak kezdeményező indítványára, ha azt halaszthatatlan ügy, vagy önkormányzati érdek indokolttá teszi.